Masz wolny obiekt handlowy i zastanawiasz się, kto poszukuje lokali do wynajęcia? Sieci sklepów operujące na zasadach franczyzy mogą być świetnym wyborem. W pierwszej kolejności warto jednak dowiedzieć się, jakie są wymagania i ile można zarobić w ten sposób.
Zastanawiając się, kto poszukuje lokali do wynajęcia, na pewno trafisz na wiele różnorodnych ofert. Zanim jednak wybierzesz najemcę, przyjrzyj się lokalizacji, powierzchni obiektu oraz cenom rynkowym. W małych miejscowościach można zarobić średnio 60 zł za 1 m2 lokalu użytkowego. Stawki są o wiele wyższe w większych miastach – będą to przeważnie kwoty w okolicy 150 zł/m2. Warszawa, Kraków, Wrocław i inne stolice województw mogą oferować nawet ok. 300 zł/m2. Łączne zarobki zależą zatem bezpośrednio od metrażu, a także od miejsca, w którym znajduje się lokal. Istotne będzie także jego umiejscowienie w mieście – najbardziej pożądane obiekty znajdują się przy osiedlach, przystankach, biurowcach lub często uczęszczanych skrzyżowaniach.
Na najem lokalu użytkowego mogą postawić zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy dysponujący wieloma obiektami. Aby znaleźć najemcę, warto zapoznać się z propozycjami firm o różnym profilu. Są to nie tylko lokalne przedsiębiorstwa, lecz także ogólnopolskie sieci – jednym z przykładów jest Żabka. W wielu przypadkach to właśnie większa sieć będzie najlepszym wyborem; wynika to przede wszystkim z korzystniejszych i stabilniejszych warunków współpracy.
Zastanawiasz się, ile płaci Żabka za wynajem lokalu? Dokładna kwota jest zależna m.in. od lokalizacji i powierzchni, jednak zazwyczaj można spodziewać się kwoty w wysokości mniej więcej 7 tys. zł netto za miesiąc. Aby dokładnie określić, ile kosztuje wynajem lokalu, należy wziąć pod uwagę liczbę potencjalnych klientów w okolicy oraz układ obiektu. Nie bez znaczenia jest także dostosowanie lokalu do wymagań firmy. Chcąc dowiedzieć się, ile płaci Żabka za wynajem lokalu, warto przesłać swoje zgłoszenie online i skontaktować się bezpośrednio z siecią sklepów.
Zarówno niewielkie firmy, jak i sieci o krajowym zasięgu mogą poszukiwać lokali do wynajęcia. Wymagania mogą się znacznie różnić w zależności od profilu działalności. Najczęściej jednak obejmują one kwestie takie jak liczba mieszkańców miejscowości, w której znajduje się lokal (np. minimum 10 tys. mieszkańców), obecność osobnego wejścia czy minimalna powierzchnia (np. co najmniej 70 m2). Pod uwagę bierze się również charakterystykę terenu wokół obiektu i natężenie ruchu pieszych – ma to szczególne znaczenie w przypadku małych sklepów typu convenience.
Dodaj komentarz