Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-door Coupe to najmocniejszy drogowy samochód w historii niemieckiego producenta. Co ciekawe, ma on również drugą, zdecydowanie bardziej ekologiczną twarz. Wszystko za sprawą zastosowania napędu hybrydowego typu plug-in. Czym charakteryzuje się to wyjątkowe auto?
Wiele osób uważa, że czterodrzwiowa wersja Mercedes-AMG GT nie należy do najpiękniejszych aut. Faktycznie, niemiecki producent ma w swojej gamie ładniejsze auta, chociażby podobny model CLS. Przód samochodu przejęto wprost z modelu GT, podobnie zresztą jak wnętrze. Z kolei ogólna bryła nadwozia została powiększona w stosunku do auta, które stanowiło bazę. Natomiast tył jest typowy dla czterodrzwiowych coupe. Linia dachu opada łagodnie, płynnie przechodząc w krótki bagażnik.
Wnętrze utrzymane jest w typowym dla obecnie produkowanych modeli Mercedesa stylu. Dominują w nim dwa duże ekrany – jeden z nich zastępuje klasyczne zegary, natomiast drugi służy do obsługi najważniejszych funkcji pojazdu. Co ważne, we wnętrzu wciąż można znaleźć fizyczne przyciski. Dla podkreślenia sportowego charakteru zastosowano trójramienną kierownicę, a w opcjach wyposażenia można znaleźć aluminiowe listwy wykończenia.
Najważniejszym elementem nowego Mercedesa jest jego układ napędowy. Jego podstawę stanowi dobrze znany z innych modeli AMG ośmiocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on moc maksymalną na poziomie 639 KM. Z tyłu pojazdu zamontowano jednak dodatkową, elektryczną jednostkę o mocy 204 KM. Łączna moc układu to oszałamiające 843 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1400 Nm. Silnik spalinowy jest połączony z dwusprzęgłową dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast elektryczny sparowano z dwustopniową przekładnią. Moc trafia na obie osie, co zapewnia doskonałą przyczepność podczas ruszania również na mokrej nawierzchni.
Osiągi samochodu są po prostu piorunujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 sekundy, 200 km/h pojawia się na liczniku po upływie niecałych 10 sekund, z kolei prędkość maksymalna wynosi 316 km/h. Co więcej, żeby lepiej wykorzystać potencjał samochodu, producent przewidział kilka trybów jazdy – między innymi w pełni elektryczny, dwa sportowe, torowy oraz przeznaczony na mokrą nawierzchnię. Ponadto auto wyposażono w szereg elektronicznych rozwiązań wspomagających kierowcę, na przykład system ESP (stabilizator toru jazdy), aby opanowanie tego potwora było łatwiejsze.
Jak już zostało wspomniane, najnowszy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-door Coupe jest hybrydą typu plug-in, czyli jest autem przyjaznym dla środowiska. Niemniej jednak akumulatory mają stosunkowo niewielką pojemność 6,1 kWh. Dzięki temu są one dość lekkie, ważą bowiem 89 kg. Deklarowany przez producenta zasięg w trybie elektrycznym to zaledwie 12 km. Samochód wyposażono w czterostopniowy system rekuperacji, który pozwala na skuteczne doładowywanie akumulatorów podczas hamowania.
Mercedes już jakiś czas temu informował, że pracuje nad zupełnie nowym układem hybrydowym, który znajdzie zastosowanie w najmocniejszych samochodach tego producenta. Pierwszym z nich jest właśnie Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-door Coupe. Można się spodziewać, że układ ten pojawi się także w najmocniejszym wydaniu nowej Klasy S, a także czekającego na swój rynkowy debiut zupełnie nowego modelu SL. Z czasem może on być również stosowany w Klasie E oraz czterodrzwiowym coupe CLS. Niemniej jednak należy przypomnieć, że Mercedes zapowiedział już, że jego przyszłość związana będzie z samochodami elektrycznymi.
AutoVIPek
zdjęcia: MercedesBenz
Dodaj komentarz