Menu
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Poznaj zalety nowego Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Napędy hybrydowe były już używane w samochodach sportowych i kompaktowych oraz w limuzynach. Do tej pory nie pojawiały się jednak w miejskich SUV-ach. Pierwszym modelem, w którym została użyta ta nowoczesna technologia, jest Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Ten miejski SUV z napędem hybrydowym pozwala przejechać nawet do 65 km, korzystając tylko i wyłącznie z energii elektrycznej. Biorąc pod uwagę czas poświęcany na codzienne dojazdy do pracy, szkoły, czy na zakupy, jest to godna uwagi nowość na polskim rynku

Marka Renault już od pewnego czasu zajmowała się opracowaniem własnej technologii hybrydowej. Nie jest więc dużym zaskoczeniem pojawienie się takiego modelu auta. Pod jego maską mieści się wolnossący silnik benzynowy 1.6 l, co pozwala na płynną jazdę bez niepotrzebnych postojów.

Obok niego znajdziemy 2 silniki napędzające – mały, do którego funkcji należą uruchamianie oraz wspieranie silnika spalinowego (jego działanie można zbliżyć do funkcjonowania alternatora, silnika elektrycznego i prądnicy o mocy 34 KM), oraz duży, o mocy 66km i 205Nm momentu obrotowego, którego zadaniem jest napędzanie kół. Użycie takiej kombinacji pozwala na osiągnięcie 160 km mocy systemowej.

Do czego jeszcze służy mały silnik?

Mały silnik odpowiada także za wspieranie funkcjonowania skrzyni biegów. Renault zastosowało w niej tzw. przekładnię kłową, która zazwyczaj występowała w samochodach wyczynowych. Oznacza to, że nie znajdziemy w niej sprzęgła. Pojawiają się za to dwa biegi dla silnika elektrycznego, dwa biegi dla silnika spalinowego i bieg wsteczny, co daje w sumie 15 możliwości przełożeń. Renault postanowiło zastosować tę niekonwencjonalną metodę z bardzo prostych przyczyn. Dzięki temu ich nowy model jest oszczędny, a także szybciej pracuje.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Innowacyjność modeli E-Tech

W wersji hybrydowej modelu Renault Captur możliwe jest ładowanie akumulatorów dzięki zewnętrznemu źródłu energii. Akumulatory litowo-jonowe posiadają zdolność magazynowania większej ilości energii. Do tej pory nie umieszczało się elementów z rodziny plug-in w większych samochodach, ponieważ zajmowałyby one dużo miejsca. W opisywanym modelu zastosowano najnowszą płytę podłogową, którą podczas planowania dostosowano do montażu tego typu układu napędowego. Pozwala to na umieszczenie akumulatorów pod tylną klapą, co z kolei wpływa na wystarczającą ilość miejsca. Warto dodać, że pojemność zespołu akumulatorów wynosi 9,8 kWh.

Akumulatory są nieprzerwalnie ładowane w trakcie jazdy, dzięki czemu samochód może jechać w trybie hybrydowym. Niezwykle pomocny jest tutaj system umożlwiający odzyskiwanie energii z hamowania. W momencie zdjęcia nogi z gazu auto zaczyna hamować. Wtedy rolę przejmują silniki elektryczne, które nie napędzają kół, lecz pracują jak prądnica – przekształcają energię kinetyczną w energię elektryczną. Cały proces nosi miano rekuperacji. Istnieje możliwość jego wzmocnienia poprzez przełożenie dźwigni skrzyni biegów w pozycję B. Kierowca potrzebuje niewiele czasu, aby nabrać wprawy w jeździe bez używania hamulców. Jest to bardzo opłacalne, ponieważ każdorazowo podczas odpuszczania gazu samochód magazynuje energię elektryczną.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Tryb elektryczny = tryb bezemisyjny

Opisywany model Renault za każdym razem zostaje uruchomiony w trybie elektrycznym. Nie jest istotne, czy przed chwilą załadowaliśmy akumulator, czy nie robiliśmy tego od dłuższego czasu. Warto zaznaczyć, że akumulatory zawsze posiadają 10-20 proc. ładunku elektrycznego. Dzieje się tak, aby każde ruszanie odbywało się ze stałą prędkością, dzięki pomocy silnika elektrycznego.

Ładowanie samochodu nie przekracza 5 godzin. Jest ono możliwe dzięki podłączeniu samochodu do gniazdka, ładowarki, a nawet zwyczajnej domowej instalacji. Dla kierowcy znaczącym udogodnieniem będzie ładowanie tego modelu przy użyciu gniazdka. Pozwoli to na swobodne podróżowanie. Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid można także ładować podczas jazdy. Nowoczesna elektronika umożliwi optymalne odzyskiwanie energii. Warto zauważyć, że – w przeciwieństwie do samochodów elektrycznych – samochody hybrydowe nie wymagają funkcji „szybkiego ładowania”. W momencie braku wystarczającej ilości energii układ napędowy zaczyna pracować w trybie hybrydowym. Hybrydy wygrywają więc pod tym względem z autami elektrycznymi.

Samochód pracujący w trybie elektrycznym jest cichy, nie stwarza wysokich kosztów eksploatacyjnych, a co najważniejsze, nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Jazda tym modelem sprawi kierowcy prawdziwą radość. Już delikatne wciśnięcie pedału gazu pozwala się rozpędzić. Wyprzedzanie innych samochodów lub włączenie się do ruchu nie będzie żadnym problemem. Podczas jazdy możliwe jest osiągnięcie prędkości nawet 135 km/h.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid – nowość warta uwagi

Hybrydowy model Renault należy do najbardziej dynamicznych aut. Warto przypomnieć, że jego łączna moc układu wynosi aż 160 km. Podróżowanie tym modelem jest prawdziwą przyjemnością – dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych, dających siłę napędową, jazda jest płynna. Ponadto samochód jest ekonomiczny. Według badań dokonanych zgodnie z procedurą WLTP Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid może pobierać zaledwie 1,4 l benzyny na 100 km. Aby to osiągnąć, konieczne jest jednak regularne ładowanie akumulatora. Istotna jest także, aby kierowca nie przejeżdżał więcej niż 65 km dziennie. Samochód przemieszcza się wtedy za pomocą trybu elektrycznego.

AutoVIPek

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021