Menu
Zdrowa żywność

Sprawdź co powinieneś wiedzieć o zdrowym żywieniu

Jesteś tym, co jesz. Tak głosi znana zasada i jest w niej dużo prawdy. Pożywienie ma duży wpływ na nasze samopoczucie, zdrowie, a nawet wygląd. Od ciebie zależy jakiego wyboru dokonasz i co znajdzie się na twoim talerzu. Chcesz wreszcie zmienić swoje nawyki żywieniowe i zacząć jeść zdrowo? Jeżeli tak, to mamy dla ciebie kilka przydatnych wskazówek. Przedstawiamy najważniejsze zasady dotyczące zdrowego żywienia.

Zdrowa żywność czyli jaka?

Nasza codzienna dieta powinna korzystnie wpływać na organizm i samopoczucie, dlatego musi obfitować w składniki odżywcze takie jak: węglowodany, tłuszcze, białko, witaminy oraz makro- i mikroelementy. By dostarczyć wszystkie potrzebne substancje, powinniśmy sięgać po różnorodne produkty. Codzienne spożywanie tych samych posiłków nie przyniesie pozytywnych rezultatów. Zacznij więc urozmaicać swoją dietę. Naucz się eksperymentować. Wyszukuj kolejne przepisy, próbuj nowych rzeczy, poznawaj nieznane dotąd smaki. Różnorodność działa tu na twoją korzyść. W diecie ważne są jednak nie tylko składniki odżywcze, lecz także zawartość energetyczna. Każdy z nas potrzebuje określonej dawki kalorii, które nasz organizm spali w ciągu dnia. Ich liczba zależy od co najmniej kilku czynników: wieku, wagi, płci czy aktywności fizycznej. By obliczyć swoje zapotrzebowanie energetyczne można skorzystać ze specjalnych kalkulatorów internetowych, ale najlepiej udać się do dietetyka, który uczyni to profesjonalny sposób. Pamiętajmy, by sięgać po żywność dobrej jakości, bez sztucznych konserwantów i wzmacniaczy smaku. Naturalne, ekologiczne produkty spożywcze zakupimy przez Internet w sklepie Aleeko, gdzie wybór zdrowej żywności jest ogromny.

Warzywa i owoce to podstawa

Warzywa zawierają w sobie bogactwo witamin, minerałów i innych dobroczynnych składników.  Stanowią źródło witamin: B, C, E czy K oraz pierwiastków: sodu, potasu, żelaza, wapnia i błonnika. A to tylko niektóre z odżywczych substancji, które się w nich znajdują. Witaminy i minerały odpowiadają za: wzrok, serce, ciśnienie krwi, pracę układu trawiennego i nerwowego. Wpływają na naszą odporność, pracę mózgu, a nawet na wygląd i cerę. Nie możemy zatem dopuścić, by w naszym organizmie zabrakło któregokolwiek z tych dobroczynnych składników. W tym celu spożywaj nawet 5 porcji warzyw i owoców dziennie z czego ¾ powinny stanowić warzywa. Możesz je piec, gotować lub przygotowywać z nich sałatki i pasty. najwięcej substancji odżywczych dostarczą jedzone na surowo.

Produkty zbożowe

Kolejnym elementem naszej diety powinny być produkty zbożowe. Ograniczmy jednak spożywanie produktów z białej mąki na rzecz wypieków z mąki żytniej czy pełnoziarnistej. Jasne pieczywo zamień więc na razowe lub graham, biały makaron na makaron razowy. Często sięgaj także po kasze i ryże, zwłaszcza po ryż brązowy. Dobrym pomysłem jest również przygotowywanie owsianek. Ten posiłek nie musi być mdły w smaku. W Internecie znajdziemy mnóstwo przepisów na smaczne owsianki np. z dodatkiem kakao, kawy i owoców.

Zdrowa żywność

Chude mięso i ryby

Dobrze, by mięso znalazło się w naszej diecie, ale powinniśmy pamiętać o zaleceniach dotyczących zmniejszania spożycia tłuszczu zwierzęcego. Wybierajmy więc chude mięso drobiowe np. z kurczaka lub indyka, a także chudą wołowinę i wieprzowinę. Zamiast mięsa od czasu do czasu warto sięgać też po rośliny strączkowe i jaja. Te produkty dostarczą nam białko i niezbędne minerały. Co najmniej 2 razy w tygodniu powinniśmy jeść ryby, które są źródłem cennych kwasów omega-3. Nie przyrządzaj ich jednak na patelni z grubą warstwą panierki. Jeśli chcesz odżywiać się zdrowo, ugotuj je na parze lub upiecz.

O czym jeszcze pamiętać?

Ze swojej diety powinniśmy wyeliminować cukry proste. Ich głównym źródłem są oczywiście słodycze. Nie ma wyjścia. Batoniki, cukierki i słodkie napoje muszą czym prędzej zniknąć z twojego domu. Odrzuć także produkty przetworzone i jedzenie typu Fast food. Pamiętaj, że powinniśmy spożywać od 4 do 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Śniadanie zjedz w ciągu godziny po przebudzeniu, a kolację ok. 2-3 godzin przed snem. Nie zapominaj także, że twój organizm potrzebuje co najmniej 1,5 litra wody dziennie.

Jeśli zaczniesz dobrze się odżywiać, szybko zauważysz poprawę swojego zdrowia, samopoczucia i wyglądu. Zdrowe odżywianie nie oznacza jednak jedzenia mdłych, niesmacznych posiłków. Wręcz przeciwnie, dobra dieta to zróżnicowana dieta, w której znajdzie się wiele produktów stanowiących źródło cennych witamin i pierwiastków. Podejmij więc decyzję i zacznij jeść zdrowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020