Sklepy franczyzowe

Jaki biznes otworzyć? Sklepy franczyzowe to szansa na stabilność

Opublikowano: 10 sierpnia 2022

Zastanawiając się, jaki biznes otworzyć, powinniśmy/warto skupić się przede wszystkim na stabilności, szansie rozwoju i potencjale na długoterminowy zysk. Co powinniśmy robić, a czego należy bezwzględnie unikać, gdy chcemy założyć dochodową działalność?

Jaki biznes otworzyć? Najważniejsze zasady

Przygotowaliśmy kilka porad, które pozwolą w budowaniu odpowiedniego biznesu. Na czym się skupić w 2022 i 2023 roku?

Co zmieniła pandemia?

W pierwszej kolejności zwrócimy uwagę na to, jak pandemia zmieniła rynek. Nieoczekiwane zagrożenie ze strony wirusa spowodowało niemałe zamieszanie, które dało się odczuć zwłaszcza w świecie biznesu. Było to jednak doświadczenie, z którego możemy wiele wyciągnąć na przyszłość.

Obecnie lepiej nie inwestować w sektory, które mogą ucierpieć na kolejnym lockdownie (nie wiemy, czy w najbliższym czasie nie zaskoczy nas kolejna fala zachorowań, co może wiązać się z wprowadzeniem nowych restrykcji czy nie pojawi się kolejny wirus) – dość ryzykowne jest/może wydawać się więc otwieranie kawiarni i restauracji czy np. obiektów edukacyjnych i eventowych. Pandemia odbiła się najbardziej na przedsięwzięciach tego typu. W pandemii / w trakcie pierwszych faz COVID-19 dobrze radziły sobie za to sklepy franczyzowe, które dzięki wsparciu dużej sieci przetrwały kryzys.

Kolejnym ważnym punktem jest powstrzymanie się od inwestowania wszystkich swoich oszczędności. Przed zdecydowaniem się na tworzenie biznesu musimy mieć pewną sytuację finansową.

Jednocześnie nie warto już stawiać na sektory, które zajmują się rozwiązaniami ściśle związanymi z pandemią. Wiele z nich to marki jednego produktu – takie podejście wróży szybkie wypalenie. Niewiele z nich ma perspektywy rozwoju po ustabilizowaniu się sytuacji w gospodarce, a wiele wskazuje na to, że najgorsze mamy już za sobą.

Budowanie marki we współczesnym świecie

Koniecznie musimy pamiętać o marketingu – to najważniejszy punkt programu. Nie da się prowadzić biznesu bez odpowiedniej promocji. Z tego powodu niezwykle istotne jest budowanie stron internetowych w odpowiedni sposób, korzystanie z reklam SEM i kampanii SEO. Spora część ruchu związanego z przedsiębiorstwami pochodzi obecnie z internetu – warto wykorzystać jego potencjał.

Warto także postawić na e-commerce, o ile wiemy, jak prowadzić sklep w internecie. Obecnie ten sektor przeżywa niemały rozkwit – to zatem ogromna szansa. Dla wielu osób pierwszą myślą po usłyszeniu pytania „jaki biznes otworzyć” jest właśnie własny sklep online.

Kolejnym kluczowym aspektem jest czerpanie z możliwości współczesnych środków przekazu. Reklamy w mediach społecznościowych są w stanie wypromować naszą działalność na niespotykaną wcześniej skalę – trzeba mieć to na uwadze.

Nie zapominaj o potrzebach klienta

Przydatne będzie także bycie na bieżąco z wiadomościami i sprawne poruszanie się po aktualnej sytuacji na rynku. Warto poznać potrzeby współczesnego klienta i odpowiadać na nie w najlepszy sposób. Jednocześnie musimy powstrzymać się od powielania schematów. Gdy myślimy o tym, jaki biznes otworzyć, często staramy się upodobnić do tych, które/ tych osób, którzy już odniosły sukces – to częsty błąd nowicjuszy.

Zamiast samodzielnej działalności możemy także rozważyć współpracę. Przykładem jest franczyza, czyli sklepy franczyzowe – to gwarancja wysokiej stabilności przy całkiem dobrych zyskach. Ryzykując stosunkowo niewiele, mamy możliwość systematycznego zarabiania (sporych, niemałych) środków bezpiecznego rozwoju i zdobycia/zdobywania ogromu nowych doświadczeń. To układ, na którym może znacznie skorzystać niejeden początkujący przedsiębiorca.

Jaki biznes otworzyć – czy sklepy franczyzowe są w tym momencie odpowiednią ścieżką rozwoju?

Wymieniliśmy tu podstawowe porady, do których trzeba się/ których warto się stosować, gdy myślimy o otworzeniu biznesu, który przetrwa najcięższe warunki/okoliczności zewnętrzne/rynkowe. Możemy także po prostu skorzystać z gotowych rozwiązań i budować własny biznes pod skrzydłami kogoś innego. Takie szanse daje współpraca franczyzowa – na pewno warto więc ją rozważyć.

Nie musimy martwić się o marketing, wkład własny na poziomie dziesiątek lub setek tysięcy złotych czy samodzielne prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. Warto stawiać na biznes, który jest zarówno bezpieczny, jak i dochodowy – sklepy franczyzowe zdecydowanie spełniają te założenia.

Tagi: ,

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
kontener magazynowy
Kontenery magazynowe są nieodłącznym elementem współczesnego...
wdrożenie ERP
Proces wdrożenia w firmie systemu ERP (Enterprise Resource P...
Anna Maria Porowska
Anna Maria Porowska jest wybitną postacią w świecie...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
zmiany w prawie podatkowym
Każdego roku dochodzi do mniejszych lub większych zmian w po...