taśmy reklamowe

Najlepsze praktyki dotyczące projektowania i wytwarzania taśm reklamowych

Opublikowano: 31 maja 2023

Taśmy reklamowe znajdują swoje zastosowanie w wielu branżach, ale najczęściej wykorzystywane są przez sklepy internetowe. Ich głównym przeznaczeniem jest skuteczne zabezpieczenie opakowania na czas jego transportu lub przechowywania. Zazwyczaj posiadają nadruk w postaci logotypu, ale można na nich umieścić także inne kluczowe informacje.

Jak przebiega proces produkcji taśm reklamowych?

Przed wykonaniem znakowania taśmy reklamowej niezbędne jest stworzenie odpowiedniego projektu. Koncepcja nadruku leży w gestii zamawiającego, ale równie dobrze projektem może zająć się dostawca. Nadruki na taśmach reklamowych są trwałe i nie wpływają na właściwości klejące tych produktów. W większości przypadków znakowanie nanoszone jest od spodu taśmy, a dopiero później nakłada się na nią warstwę klejącą. Wówczas nadruk znajduje się pomiędzy folią a klejem (tzw. “sandwich”). Dzięki takiemu działaniu znakowanie nie jest podatne na ścieranie. Nadruki na taśmach reklamowych zazwyczaj wykonywane są metodą fleksograficzną. Liczba kolorów nadruku uzależniona jest od możliwości technicznych parku maszynowego producenta.

Jakie właściwości powinna posiadać taśma reklamowa?

Taśma reklamowa powinna wyróżniać się wysoką jakością, aby mogła spełniać swoją podstawową funkcję zabezpieczającą. Rodzaj kleju i podkładu w taśmie reklamowej wybiera klient, dostosowując produkt do swoich indywidualnych potrzeb. W sprzedaży występują taśmy z klejem:

  • akrylowym,
  • solventowym,
  • Hot-Melt.

Wybór kleju w taśmie reklamowej musi odpowiadać materiałowi, z którego wykonano opakowanie, jego gabarytom oraz warunkom, w których będzie się znajdowało. Przed zakupem taśmy reklamowej warto zwrócić uwagę na jej estetykę. Powinna kolorystycznie odpowiadać identyfikacji firmy, ale jednocześnie czytelnie prezentować zamieszczone informacje.

Jak zaprojektować nadruk na taśmie reklamowej?

Taśma reklamowa pozwala zmienić zwykłe opakowanie kartonowe w estetyczna paczkę. Ze względu na fakt, że taśma z nadrukiem promuje biznes, warto zaprojektować nadruk na niej w przemyślany sposób. Podobnie rzecz ma się w przypadku taśm ostrzegawczych. Znakowanie powinno przede wszystkim przyciągać uwagę i zapadać trwale w pamięci odbiorcy. Jeśli taśma reklamowa ma się stać skutecznym instrumentem marketingowym, nadruk musi być niebanalny i efektowny. Należy zadbać o to, aby czcionka na taśmie była prosta, czytelna i widoczna z daleka. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem jest minimalizm.

Zaprojektuj własną taśmę reklamową z TCM Service!

TCM Service, wiodący dostawca taśm klejących z nadrukiem, to firma z wieloletnim doświadczeniem. Swoim klientom oferuje szeroki asortyment taśm reklamowych. Co więcej, na swojej stronie internetowej udostępnia konfigurator taśm, który w łatwy sposób pozwala na wybór rodzaju produktu, jego koloru i wymiarów. Dodatkowo klient ma możliwość wgrania własnej grafiki lub skorzystania z gotowych szablonów. Dzięki temu proces realizacji zamawiania taśm reklamowych jest niezwykle przejrzysty i nie sprawia żadnych problemów.


Jeśli opakowanie, to funkcjonalne i ekologiczne

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...