Podlaska Marka

Podlaska Marka – znamy laureatów konkursu

Opublikowano: 28 sierpnia 2017

Podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku ogłoszono tegorocznych zwycięzców konkursu Podlaska Marka, których kreatywność i konsekwencję doceniła kapituła nagrody, obradująca pod przewodnictwem marszałka województwa podlaskiego Jerzego Leszczyńskiego.

Prowadząca galę Magdalena Jackowska, dziennikarka radia RMF Classic, mówiąc o laureatach, zacytowała Steve’a Jobsa: – To ludzie wystarczająco szaleni, by sądzić, że mogą zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają. Z uznaniem do osiągnięć nagrodzonych bohaterów wieczoru odniósł się również marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński.

– To oni budują naszą markę w Polsce i na świecie. Tegoroczna edycja udowadnia, jak wspaniałym miejscem jest Podlaskie. Naszym wielkim atutem jest natura, ale największym skarbem są ludzie – utalentowani i pełni pasji. To oni stoją za dzisiejszymi sukcesami – mówił, gratulując jednocześnie wszystkim nominowanym.

Podlaska Marka

Podczas gali tytuł „Podlaskiej Marki” przyznano w kategoriach: produkt użytkowy (tu zwyciężyła firma Medgal za implanty kostne pokryte warstwą węglowo-krzemową), produkt spożywczy (nagroda trafiła do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita za wyroby mleczarskie pod marką MLEKOVITA), odkrycie (otrzymał ją Petros Psyllos za urządzenie MATIA – sztuczne oko dla osób niewidomych), inwestycja (za rozbudowę fabryk w Narewce i w Siemiatyczach oraz ukończenie budowy fabryki w Hajnówce przez firmę Pronar), wydarzenie (dla Suwalskiego Ośrodka Kultury za Suwałki Blues Festival) oraz kultura (dla Galerii Arsenał).

W kategorii społeczeństwo nagrodę z rąk wicemarszałka województwa Macieja Żywny odebrał Andrzej Parafiniuk, konsul honorowy Republiki Finlandii w Białymstoku za akcję „Przedsiębiorcy dzieciom”. Wzruszony zadeklarował, że nagrodę w kwocie 10 tys. zł podzieli między wszystkich nominowanych w tej kategorii w podziękowaniu za to, że pomagają innym.

Podlaska Marka

Dodatkowo marszałek Jerzy Leszczyński ogłosił Podlaską Markę Konsumentów, którą – dzięki głosom internautów – zostało Hospicjum Domowe pw. Proroka Eliasza w Nowej Woli. Na deser pozostał tytuł „Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego”. Trafił do człowieka, który w kuchni potrafi wyczarować nie tylko desery, lecz także całą gamę apetycznych dań, bowiem laureatem został Karol Okrasa.

Listę nagrodzonych zamknęli tegoroczni zdobywcy tytułu „Ambasadora Podlaskiej Gospodarki”, którym wyróżniono przedstawicieli branży szkutniczej i przemysłu jachtowego: Roberta Hanisza – dyrektora produkcyjnego firmy Ślepsk, Benedykta Kozłowskiego – właściciela stoczni jachtowej Balt-Yacht Sp.j. – oraz Sebastiana Nietupskiego – dyrektora zarządzającego firmy Kotniz.

Fot. archiwum organizatora

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Renata Michnowska
Przyszłość medycyny estetycznej to połączenie na...
Witold Karczewski
Reprezentując środowisko biznesu, Izba ma możliwość...
Białystok
Polskie miasta niekiedy znacząco się różnią. Dlatego...
Politechnika Białostocka
Potencjał pracowników i studentów Politechniki Biało...
Monika Szewczyk
Nasz program budujemy tak, aby był atrakcyjny dla ró...