biznes e-commerce

Pomysł na biznes e-commerce – co musisz wziąć pod uwagę?

Opublikowano: 25 listopada 2021

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, ale jednocześnie jest bardzo konkurencyjny. Dziś nie wystarczy atrakcyjna oferta i korzystne ceny, aby klienci zainteresowali się e-sklepem. Dlatego uruchamiając biznes e-commerce należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników, które zadecydują o ostatecznym sukcesie. Co koniecznie trzeba wziąć pod uwagę aby sprostać oczekiwaniom klientów?

Optymalna platforma e-commerce

Sklepy internetowe działają w oparciu o gotowe platformy. Wybór konkretnego szablonu i rozwiązań zdecyduje o funkcjonalności sklepu, wygodzie jego obsługi, a także wpłynie na to, czy strona będzie Przyjazna klientom z punktu widzenia User Experience. Wybierając konkretną platformę należy zwrócić uwagę na następujące czynniki:

  • rozbudowany kreator z możliwością personalizacji,
  • szybkie założenie sklepu i łatwa obsługa,
  • możliwość używania własnej domeny,
  • automatyzacja powiadomień wysyłanych do klientów,
  • łatwe zarządzanie stanem magazynowym,
  • nieograniczone możliwości integracji i rozszerzeń,
  • pojemny serwer.

Nie bez znaczenia pozostaje także cena korzystania z platformy. Warto poszukać konkurencyjnej finansowo oferty, pamiętając równocześnie o tym, aby sklep był responsywny, strona szybko się ładowała i łatwo pozycjonowała.

Preferowane przez klientów metody płatności

Według badania E-commerce w Polsce 2020 aż 20% procent klientów wybiera ofertę konkretnego sklepu internetowego ze względu na szeroki wybór form płatności za zakupy. Dlatego planując rozpoczęcie biznesu w tej branży należy brać ten czynnik pod uwagę. Operator płatności, z którym zostanie podjęta współpraca, powinien udostępniać wszystkie nowoczesne metody, takie jak BLIK, płatności kartą, szybkie przelewy, ale również przelewy tradycyjne, do których część konsumentów pozostaje przywiązana.

Szeroki wybór sposobów dostawy

W tym samym badaniu 20% klientów zwróciło też uwagę na duży wybór pod względem formy dostawy zakupów. Nie wolno bagatelizować potrzeb i oczekiwań 1/5 potencjalnych klientów. Szerokie spektrum możliwości dostaw oferuje współpraca z operatorem logistycznym, na przykład platformą Apaczka, dostępnym pod adresem https://www.apaczka.pl/. Właściciele sklepów internetowych mocno na tym korzystają. Klienci mają dostęp do praktycznie wszystkich działających w Polsce kurierów i form dostawy. Zamówienia automatycznie importują się do panelu wysyłkowego. Następnie można je z łatwością śledzić za sprawą zaawansowanego trackingu. Platformę można da się też bez przeszkód zintegrować z praktycznie każdym e-sklepem.

Przemyślana strategia reklamowa

Osobną i jednocześnie bardzo ważną kwestię stanowi promocja e-sklepu. Na temat dostępnych obecnie metod reklamy internetowej można napisać cały podręcznik, który obejmowałby między innymi:

  • marketing afiliacyjny,
  • media społecznościowe,
  • reklamy w wyszukiwarkach,
  • newsletter,
  • marketing wirusowy.

Skuteczność poszczególnych metod jest zależna od branży i wizerunku samego sklepu, podobnie jak cech grupy docelowej. Najważniejsze, by dobrze przetestować poszczególne rozwiązania i wybierać najskuteczniejsze. Na ten cel należy z wyprzedzeniem zarezerwować określony budżet, a przy tym racjonalnie nim zarządzać, by szybko nie uległ “przepaleniu” na nieprzynoszące  konwersji aktywności.

Regulamin sklepu internetowego

Ze względów prawnych sklep internetowy musi funkcjonować w oparciu o regulamin. Klienci powinni w nim zapoznać się z zasadami składania zamówień, realizacji wysyłek, płatności, jak również ewentualnych zwrotów. Regulamin to nie tylko obowiązek, ale także sposób ochrony przed ewentualnymi roszczeniami ze strony niezadowolonych klientów. Ważną rolę odgrywa w nim też kwestia ochrony danych osobowych.


Stycznik a przekaźnik – jakie są ich kluczowe różnice?

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
kontener magazynowy
Kontenery magazynowe są nieodłącznym elementem współczesnego...
InPost
Tworzenie prężnie działającego biznesu e-commerce to wyzwani...
Anna Maria Porowska
Anna Maria Porowska jest wybitną postacią w świecie...
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...