Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, ale jednocześnie jest bardzo konkurencyjny. Dziś nie wystarczy atrakcyjna oferta i korzystne ceny, aby klienci zainteresowali się e-sklepem. Dlatego uruchamiając biznes e-commerce należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników, które zadecydują o ostatecznym sukcesie. Co koniecznie trzeba wziąć pod uwagę aby sprostać oczekiwaniom klientów?
Sklepy internetowe działają w oparciu o gotowe platformy. Wybór konkretnego szablonu i rozwiązań zdecyduje o funkcjonalności sklepu, wygodzie jego obsługi, a także wpłynie na to, czy strona będzie Przyjazna klientom z punktu widzenia User Experience. Wybierając konkretną platformę należy zwrócić uwagę na następujące czynniki:
Nie bez znaczenia pozostaje także cena korzystania z platformy. Warto poszukać konkurencyjnej finansowo oferty, pamiętając równocześnie o tym, aby sklep był responsywny, strona szybko się ładowała i łatwo pozycjonowała.
Według badania E-commerce w Polsce 2020 aż 20% procent klientów wybiera ofertę konkretnego sklepu internetowego ze względu na szeroki wybór form płatności za zakupy. Dlatego planując rozpoczęcie biznesu w tej branży należy brać ten czynnik pod uwagę. Operator płatności, z którym zostanie podjęta współpraca, powinien udostępniać wszystkie nowoczesne metody, takie jak BLIK, płatności kartą, szybkie przelewy, ale również przelewy tradycyjne, do których część konsumentów pozostaje przywiązana.
W tym samym badaniu 20% klientów zwróciło też uwagę na duży wybór pod względem formy dostawy zakupów. Nie wolno bagatelizować potrzeb i oczekiwań 1/5 potencjalnych klientów. Szerokie spektrum możliwości dostaw oferuje współpraca z operatorem logistycznym, na przykład platformą Apaczka, dostępnym pod adresem https://www.apaczka.pl/. Właściciele sklepów internetowych mocno na tym korzystają. Klienci mają dostęp do praktycznie wszystkich działających w Polsce kurierów i form dostawy. Zamówienia automatycznie importują się do panelu wysyłkowego. Następnie można je z łatwością śledzić za sprawą zaawansowanego trackingu. Platformę można da się też bez przeszkód zintegrować z praktycznie każdym e-sklepem.
Osobną i jednocześnie bardzo ważną kwestię stanowi promocja e-sklepu. Na temat dostępnych obecnie metod reklamy internetowej można napisać cały podręcznik, który obejmowałby między innymi:
Skuteczność poszczególnych metod jest zależna od branży i wizerunku samego sklepu, podobnie jak cech grupy docelowej. Najważniejsze, by dobrze przetestować poszczególne rozwiązania i wybierać najskuteczniejsze. Na ten cel należy z wyprzedzeniem zarezerwować określony budżet, a przy tym racjonalnie nim zarządzać, by szybko nie uległ “przepaleniu” na nieprzynoszące konwersji aktywności.
Ze względów prawnych sklep internetowy musi funkcjonować w oparciu o regulamin. Klienci powinni w nim zapoznać się z zasadami składania zamówień, realizacji wysyłek, płatności, jak również ewentualnych zwrotów. Regulamin to nie tylko obowiązek, ale także sposób ochrony przed ewentualnymi roszczeniami ze strony niezadowolonych klientów. Ważną rolę odgrywa w nim też kwestia ochrony danych osobowych.
Dodaj komentarz